Share |
![]() ![]() |
Please use this identifier to cite or link to this item:
https://bdtd.ucb.br:8443/jspui/handle/123456789/644
Type: | Dissertação |
Title: | A inclusão/exclusão escolar : concepções de pais e jovens alunos com deficiência intelectual A inclusão/exclusão escolar : concepções de pais e jovens alunos com deficiência intelectual |
Author(s): | Souza, Fabíola Ribeiro de ![]() |
First Advisor: | Almeida, Sandra Francesca Conte de |
Summary: | Esta dissertação investigou as concepções de pais e de adolescentes e/ou jovens alunos com Deficiência Intelectual - D.I -, matriculados em Centros de Ensino ou classes especiais do Distrito Federal, em regime de educação especial substituta da regular, sobre os motivos que levavam os estudantes a estar à parte da inclusão escolar. |
Abstract: | This dissertation investigated the conceptions of parents and teenagers/youth students with Intellectual disability ID enrolled in Special Education classes or schools in the Federal District- Brazil under special education as a substitute of the regular, regarding the reasons that led them to be apart from the inclusive education. |
Keywords: | inclusão escolar educação especial fracasso escolar |
CNPq: | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
Language: | por |
Parents: | BR |
Publisher: | Universidade Católica de Brasília |
Institution Abbreviation: | UCB |
Department: | Educação |
Program: | Programa de Pós-Graduação em Educação |
Citation: | SOUZA, Fabíola Ribeiro de. A inclusão/exclusão escolar : concepções de pais e jovens alunos com deficiência intelectual. 2010. 161 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2010. |
Access Type: | Acesso Aberto |
URI: | https://bdtd.ucb.br:8443/jspui/handle/123456789/644 |
Document date: | 30-Jul-2010 |
Appears in Collections: | Programa de Pós-Graduação em Educação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fabiola Ribeiro de Souza.pdf | 874.88 kB | Adobe PDF | ![]() Download/Open Preview |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.